Tuesday, December 1, 2009

Oh life...

Assalamualaikum wbt


Dear readers,


quite late eh...but still let me wish u Slmt Hari Raya Aidil Adha. Mudah-mudahan dapatlah kita belajar dan ambil pengajaran serba sedikit kalaupun tak banyak daripada peristiwa korban ini ya. Elemen pengorbanan memang tak dapat tidak, kena ada dalam hidup ni kan. Korban masa, tenaga, jiwa, wang ringgit....ah...anda semua pasti lebih maklum kan :)


Kali ni nak cerita pasal apa ya? Dah lama sangat tinggal kot, jadi lack sikit idea. Hm, tapi kan melihatkan keadaan semasa kini, macam2 sungguh terjadi di Malaysia ni. Kalau sedara sedari ada baca paper, either mainstream ke alternatif ke, boleh lihat pelbagai isu timbul / dimainkan. Ini lah dia namanya kuasa media. Hal yang kecil pun boleh diciptakan isu lantas menjadi frontpage pada paper the next morning. Hee...somebody said if you can conquer the media, u can conquer malaysia~ hm, I don't know bout it..what do you think??


Itu paper. What more with TVs, radio, etc. Kadang-kadang bila tengok tv ni, anda semua sedar tak banyak sangat kini cerita-cerita yang macam "supernatural". or orang kita suka sebut as tahyul. Whatever we call them, itu lah dia hakikatnya...banyak sangat-sangat. Walaupun ada yang dilabel sebagai kisah lagenda, tapi unsur-unsur tak betul mcm tangkal, ilmu hitam, sihir, tetap di promotekan. Macam kelakar juga kadang-kadang fikir habis tak ada cerita ke nak buat selain cerita2 karut begini. Ye, mmg diakui baik dan jahat itu ada di dunia, tetapi terlalu banyak dimomokkan kisah begini....hmm, parah juga. Bimbang2 akidah teruji pulak nanti. Kartun-kartun pulak, ada yang tak memaparkan tauladan tidak baik, seperti merosakkan harta benda awam, kurang ajar dgn ibu bapa, etc. Sekali lagi, akhlak pulak yang akan teruji.


Betul lah tu, dalam hidup ini banyak ujian. Banyak cabaran.

Hanya yang betul-betul berpegang dgn tali Allah je yang boleh make it to the end of this journey safely.

So, choose your way wisely ok.


Adios~

2 comments:

A for Alhamdulillah said...

salam kak hani!

happy graduating

sorry for the lateness

it's the thought that counts :)

Hani Sabrina Zulkafli said...

yes2..tq sis :)

u too all the best in final year okeis.