Saturday, August 8, 2009

1Week on break



Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah, kini UTP sudah kembali di buka. Tadi, sy sendiri sudah menjalani saringan kesihatan di Dewan Utama dan alhamdulillah sihat belaka. So, setiap dari kami (pelajar2 sihat) diberikan satu kad oren menandakan kami sudah melepasi ujian itu. Pesanan pakcik tadi, sila bawa ke mana-mana jua kad itu sebab mungkin ada pihak-pihak yang akan mintak untuk periksa, misalnya ke lab, etc.

Alrite. Sebenarnya, terlalu banyak perkara nak share since dah lama tak update blog ini. Sementelah disahkan UTP ditutup minggu lepas, saya dan beberapa orang teman tak terus balik ke rumah, nak tahu kenapa? sebab kami ada jemputan majlis akad nikah Kak Najmin & Maythem yang diadakan di Masjid UTP pada petang itu. Sejurus selepas asar, majlis yang penuh dengan kegembiraan ini pun berlangsung. Pasangan pengantin yang indah berbusana putih nampaknya sungguh menikmati saat-saat "once in a life time" itu. Kepada para tamu, ini penglaman menarik sebab pertama kali saksikan akad nikah dalam English. Oh, alamak, maaf, tak dapat nak tunjuk gambar sebab gambar2 semua dalam kamera adik-adik usrah saya. hehe..



Keesokan harinya, selepas checkout dari UTP, saya dan teman2 terus pergi ke kenduri kawen Kak Min yang diadakan di rumahnya. Oh ya, lupa pula nak bagitau, Maythem itu orang Iraq. Jadi, kenduri kawen rumah Kak Min ini merangkumi kenduri kawen sebelah suaminya juga. Jadi, boleh bayangkan tak kemeriahannya? Sungguh, very the meriah sangat hari itu. Flow majlis yang cukup simple tapi indah. Semua ada, dari berselawat, berarak, bersilat, bernasyid, dj, makanan yang sedap, pencuci mulut yang pelbagai, etc. Saya ada ambil beberapa gambar dan video, nanti akan diuploadkan ya (insyaAllah, ingatkan saya ya!) Then, teruslah bertolak balik ke rumah nun jauh di Alor Star bersama Ira.


Aktiviti2 masa cuti seminggu ini sungguh bermakna. Hehe..maklumlah sudah lama tak balik..tetiba beroleh peluang itu. Walaupun pada awalnya macam kurang senang dgn perintah tutup premis di UTP itu, tapi apabila sudah menjejak ke rumah, lain pulak cerita. (^_^)v


Before end kan post ini, saya mahu berkongsi pasal sesuatu yang terjadi masa perjalanan pergi ke majlis anugerah angah di UPM. Alkisahnya, kereta viva saya berkonvoi dengan kereta camry abah. So, sampai je di juru, lepas makan-makan semua, baru je nak mulakan perjalanan, berlakulah suatu peristiwa yang amat-amat tidak disukai oleh mana-mana driver (saya rasa la..) iaitu accident. Hm, it happened very fast and luckily speed of my car is slow and so do the lorry (yes, the big lorry). So, sikit sahaja kecalaran dan kekemekan yang berlaku. Tapi, calar sikit2 pun cukup utk buatkan my mood gone that day.


Tapi, okey lah sebab the driver of the lorry orang yang lekas mengaku salah dan tidak lari dari tempat kejadian. So, deal lah the driver (Kanga nama dia) dan the other 2 friends dengan my abah. After about 20 minutes, malas dah nak panjang cerita, so kami berlalu je lah dari situ dengan membawa janji dari Kanga tu bahawa dia akan bayar kos pembaikkan kereta itu. Seriously, panjang perbincangan itu. Sehinggakan kisah 1Malaysia juga keluar! Educated juga ya driver lorry itu, which is good showing that nowadays even a driver need to have qualification.
Kesimpulannya, lebih lah berhati-hati ye kepada semua driver. Kalau cuma kita sahaja yang berhati-hati dan yang lain tidak, accident tetap tak dapat dielakkan.




eyh, okey lah..saya perlu siapkan resume ni. Isnin ni kena hantar. So, nantikan update seterusnya pasal Konvo angah, "Lebih berkongsi, lebih serasi", dan banyakkk lagi~


Jumpa nanti deh~
Wassalam..

No comments: