Monday, July 27, 2009

Hati-hati.

Assalamualaikum wbt.

Friends, I would like to remind you to be very much careful dengan kejadian rompakan/kecurian. Recenlty, these sinful activities had been actively done by those irresponsible people! Not only the huge villa attracted their attention (read: even Mawi's house robbed) but the small houses too.

Suatu contoh terdekat ialah rumah saya sendiri. Jam 6 am tadi, dapat suatu sms yang sungguh mengejutkan dari mama. Ianya berbunyi. " Rumah kita hampir dimasuki 2 org pencuri kol 4 tadi. Dia dah buka sliding door, abah dan mama terjaga. Depa lari naik moto"

Allahuakbar. Allah Maha Melindungi. Setiap yang berlaku hanya dengan keizinan Allah. Syukur sangat apabila semuanya selamat. Ini bukan nya first case di area perumahan tersebut. Bahkan, sindiket yang sama jugak telah beberapa kali berjaya masuk ke rumah-rumah lain.

Teringat kepada suatu ayat dari Surah Yusuf:21 yang bermaksud, "Dan Allah Maha Kuasa melakukan segala urusanNya, akan tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui"

Betul kan, kadang-kadang kita yang bergelar hamba Allah ini suka sungguh terlupa bahawasanya Allah itu sebenarnya yang berkuasa ke atas sesuatu. Jadi, dalam apahal sekalipun, bermintalah dengan Allah, bermohonlah dengan Allah.

Dalam kes curi ini, juga mari kita sama-sama memperkasakan lagi hubungan dengan Allah sebab Allah. Moga-moga Allah akan menjaga kita di waktu kita senang mahupun dikala kita susah.

InsyaAllah.

No comments: