Sunday, July 19, 2009

HPA : Dekat di Hati :)

Assalamualaikum wbt

This post is especially dedicated to support the Muslim products of HPA :) I'm proud to have many sahabats yang komited dalam bab perniagaan barangan muslim ini. credits to aya, afnan, kimah, bell dan others for being istiqamah menyokong dan menyebarluaskan pengaruh HPA. Keep up the usaha.

Jom, lepas grad ini kita JV wat kiosk/kedai HPA or RFC ke~ Tapi kena modal 1.5 juta la kalau nak RFC~



***************

Apa benefit jadi ahli HPA nie???Inilah common soalan yang akan ditanya oleh sesiapa sahaja yang ingin tahu pasal HPA.
  • Kalu jadi ahli HPA nie dapat harga murah ckit dari harga pengguna biasa
  • Yuran nak jadi ahli, RM 30 jer seumur hidup. Berbaloi ker?
Saya nak jadi ahli jer, x nak jual2 nie.
  • Alhamdullilah, kalu jadi ahli HPA nie ada kesedaran untuk sama2 memajukan produk Muslim
  • Seboleh2nya, kalu dah jadi ahli HPA nie kita tanam azam dalam diri kita untuk menggunakan 100% produk yang btol2 diyakini halal dan juga keluaran Muslim serta tidak syubahah. Mulakan dari bawah. SIKIT2 LAMA2 JADI BUKIT...
  • Mmg x wajib untuk menjadi pengedar atau jurujual bila dah bergelar ahli HPA. Sebagai mana kita tahu, HPA adalah salah satu MLM yg mana ikut syariah. Sesiapa yang berusaha lebih (yang mana sambil membeli sambil merancang kewangan), insyaallah dia akan dapat income sampingan
  • Tidak jadi masalah untuk sesiapa sekadar membeli ikut keperluan jer
  • Ada setengah ahli yang betul2 nak cukupkan nilai mata setiap bulan untuk dapatkan bonus. Orang ini, mesti ada semangat yang tinggi dan pandai buat budget sendiri.
Memang diakui produk HPA mahal berbanding produk lain. Adakah kita pentingkan duit dari barangan HALAL? Kenapa sanggup beli baju mahal2, pg tgk wayang, pg makan kat hotel, beli itu, beli ini tp untuk beli barangan yang HALAL amat berat untuk keluarkan duit walaupun ianya mahal sedikit.

Sesiapa yang dah jadi ahli HPA, harap sentiasa aktif. Kalu x mampu aktif untuk promote kat orang cukuplah sekadar beli untuk keperluan sendiri dan juga harian kita. Jangan sia2 kan RM30 yang kita keluarkan mula2 jadi ahli dulu. Walau bagaimanapun, kita pandai2 la uruskan duit, produk mana yang penting untuk kita beli ikut kemampuan kita. Insyaallah, ALLAH Maha Mengetahui dan Maha Pemurah.


1 comment:

Shidah said...

saya ahli HPA, yeay! :)